Czym jest wysoka jakość obsługi klienta? Czy da się ją zmierzyć? Czy da się skorzystać z gotowych wzorców i rozwiązań?
W systemie gospodarczym taki, jaki panuje w każdej wolnorynkowej gospodarce liczy się klient, w związku z tym musiały powstać specjalne programy do obsługi klienta – Customer Relationship Management, obiegowo znany jako CRM.
CRM to właśnie system, który wyjątkowo skutecznie pomaga poprawić zarządzanie relacjami z klientem, jest to system, dzięki któremu strategia walki o pozyskanie klienta oraz jego utrzymanie staje się spójne we wszystkich elementach działalności naszej firmy. Dzięki wdrożeniu takich systemów jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom wysoką jakość obsługi i spełniać jego oczekiwanie w stosunku do naszych usług i produktów, a zatem w wyjątkowo prosty w zastosowaniu sposób budujemy pozytywny wizerunek naszego przedsiębiorstwa w obrębie rynku branżowego.
Dzięki zastosowaniu systemów CRM jesteśmy w stanie w sposób łatwy i możliwie najprostszy zarządzać bazą naszych klientów, monitorować i zarazem koordynować ich płatności oraz aktualizować dane na bieżąco bez konieczności tworzenia wielu kopii baz danych, wszystkie posiadane dane naszych klientów są przechowywane w jednej bazie w sposób jednolity, przez co zyskujemy niemalże na każdej płaszczyźnie działalności. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie zapewnić właściwą obsługę na każdym etapie świadczenia usług, czy też sprzedaży towarów. Dzięki systemom CRM (Customer Relationship Management) nie musimy rozbudowywać do nieskończoności stanowisk biurowych odpowiedzialnych za obsługę klienta, a zatem nasze poczynania mają znamiona zdecydowanie ekonomiczne (minimalizacja kosztów). Wiele czynności związanych z obsługą klientów może być wykonywanych w sposób automatyczny, nie wymagający dodatkowych nakładów pracy, to jakie to będą czynności zależy od profilu działalności naszej firmy i rodzaju systemu CRM jaki zakupimy na jej potrzeby, a także naszych potrzeb.