Gotowany filet z indyka, z owocami oraz komosą ryżową (quinoa).

Składniki dla 3-4 osób:

– 2 średnie banany
– 2 mandarynki (trochę jest pracy przy obieraniu skórki z miąższu)
– 3 duże plastry ananasa
– 2 kiwi
– małe jabłko
– mała gruszka
– 1 szklanka białej komosy ryżowej ( quinoa ) – około 200 g (szklanka 250 ml)
– 300 g fileta z indyka
– 1 łyżeczka soku z cytryny

Sposób przygotowania:

200 g białej komosy ryżowej (1 szklanka 250 ml) zalewamy w garnku 2 szklankami zimnej wody i zostawiamy na pół godziny – komosy starczy dla 3-4 osób.

Następnie przelewamy całość na sito i przepłukujemy pod bieżącą zimną wodą.

Do garnka wlewamy 1 i 3/4 szklanki świeżej zimnej wody oraz dodajemy 1/3 łyżeczki soli i mieszamy, żeby sól się rozpuściła, a następnie wkładamy przepłukaną komosę

Gotujemy pod przykryciem na małym ogniu około 10-12 minut (podobnie jak ryż nie mieszamy podczas gotowania) do momentu jak pomiędzy kraterami będzie minimalna ilość wody.

Wyłączmy palnik pod garnkiem i całość mieszamy, po czym garnek zawijamy w ręcznik lub koc i odkładamy na 15-20 minut.

Quinoa – komosa ryżowa.

Filet z indyka gotujemy w całości, w osolonej wodzie (około 15-20 minut).

Jabłko obieramy ze skórki i trzemy na dużych oczkach, a następnie skrapiamy sokiem z cytryny.

Banany, gruszkę, ananasa i kiwi kroimy w kostkę, a mandarynki obieramy ze skórki osłaniającej miąższ i każdą cząstkę kroimy na pół.

Na koniec mięso kroimy w kostkę i mieszamy z owocami oraz komosą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.